Telefony kupione w sieci Orange powinny być już odpowiednio skonfigurowane i zarówno internet jak i MMS-y powinny na tych urządzeniach działać bez dodatkowych ustawień. Jeśli mamy telefon kupiony poza operatorem lub w danym telefonie ktoś już korzystał z usług innego operatora może być konieczna dodatkowa konfiguracja urządzenia po włożeniu do niego karty SIM od Orange. 

Kiedyś w dawnych „klasycznych” telefonach odbywało się to poprzez ręczną konfigurację i wprowadzanie wielu dodatkowych ustawień lub poprzez wysyłkę SMS-a konfiguracyjnego ze strony operatora. Dziś we współczesnych smartfonach sytuacja jest znacznie ułatwiona – zazwyczaj wystarczy zresetować ustawienia sieci w smartfonie.

Resetowanie ustawień sieci w systemie iOS od Apple

Po włożeniu karty SIM od Orange wystarczy zrestartować ustawienia sieci. Aby to zrobić w urządzeniach od Apple wystarczy (opis dotyczy 14 wersji iOS):

  1. Wejść w „Ustawienia” i wybrać „Ogólne”
  2. Wybieramy „Wyzeruj”
  3. W kolejnym kroku wybieramy „Ustawienia sieciowe” i jeszcze raz „Ustawienia sieciowe”

Przywracanie domyślnych ustawień APN w telefonach z systemem Android

Tutaj sytuacja jest bardziej skomplikowana, ponieważ ustawienia mogą się różnić nie tylko w zależności od wersji systemu, ale również od producenta danego urządzenia. Poniżej instrukcja dla najpopularniejszych urządzeń dostępnych na naszym rynku.

ALCATEL

Aby sprawdzić wersję systemu Android w smartfonach Alcatel wejdź w ustawienia >>> Informacje o telefonie >>> Wersja systemu Android.

ANDROID 6.0/7.0

Wybierz „Ustawienia” >>> „Więcej” >>> „Sieci komórkowe” >>> „Punkty dostępowe” >>> naciśnij ikonę „…” i wybierz „Przywróć ust. domyślne”.

HTC

Sprawdzenie wersji systemu: „Ustawienia” >>> „Informacje” >>> „Informacje o oprogramowaniu” >>> „Wersja systemu Android”.

ANDROID 4.4.4/5.1/7.0

Wybierz „Ustawienia” >>> „Transmisja danych” >>> „Punkty dostępowe” >>> naciśnij ikonę „…” i wybierz „Resetuj do ustawień domyślnych”. 

ANDROID 9.0

Wejdź do „Ustawień” i wybierz „Sieć i Internet” >>> „Sieć komórkowa” >>> „Punkty dostępowe” >>> naciśnij ikonę „…” >>> „Resetuj do ustawień fabrycznych”.

HUAWEI

ANDROID 4.4.4

Wybierz „Ustawienia” >>> „Więcej” >>> „Punkty dostępowe” >>> naciśnij ikonę „…” i wybierz „Resetuj ustawienia”.

ANDROID 5.1.1/6.0

„Ustawienia” >>> „Więcej” >>> „Sieci komórkowe” >>> „Punkty dostępowe” >>> naciśnij ikonę „menu” i wybierz „Resetuj ustawienia”. 

ANDROID 7.0

„Ustawienia” >>> „Więcej” >>> „Sieć komórkowa” >>> „Nazwa Punktu dostępu” >>> naciśnij ikonę „…” i wybierz „Resetuj ustawienia”. 

ANDROID 8.0/9.0

Ustawienia >>> „Sieci zwykłe i bezprzewodowe” >>> „Sieć komórkowa” >>> „Nazwy punktów dostępu” >>> „…” >>> „Resetuj ustawienia”.

ANDROID 10.0

„Ustawienia” >>> „Sieć komórkowa” >>> „Komórkowa transmisja danych” >>> „Nazwy punktów dostępu (APN)” >>> „…” >>> „Resetuj ustawienia”. 

LG

ANDROID 4.4.2/5.0

„Ustawienia” >>> „Łączność bezprzewodowa” >>> „Sieci komórkowe” >>> „Punkty dostępowe” >>> „…” >>> „Resetuj do ustawień domyślnych”. 

ANDROID 6.0/7.0

„Ustawienia” >>> „Więcej” >>> „Sieci komórkowe” >>> „Punkty dostępowe” >>> „..” >>> „Resetuj/Przywróć do ustawień domyślnych”. 

ANDROID 8.0/10.0/11.0

„Ustawienia” >>> „Sieć i internet” >>> „Sieci komórkowe” >>> „Punkty dostępowe” >>> „…” >>> „Przywróć ustawienia domyślne”. 

ANDROID 9.0

„Ustawienia” >>> „”Sieci komórkowe” >>> „Punkty dostępowe” >>> „Nazwa punktu dostępu” >>> „…” >>> „Przywróć ustawienia domyślne”.

MaxCom

Aby sprawdzić wersję Androida wybierz: „Ustawienia” >>> „System” >>> „Informacje o telefonie” >>> „Wersja Androida”.

ANDDROID 8.1

„Ustawienia” >>> „Sieć i internet” >>> „Sieci komórkowe” >>> „Punkty dostępowe” >>> „…” >>> „Resetuj ustawienia”. 

MEIZU

Sprawdzenie wersji systemu Android: „Ustawienia” >>> „Informacje o telefonie” >>> „Wersja systemu Android”.

ANDROID 7.0

„Ustawienia” >>> „Karty SIM i sieci” >>> „Nazwy APN” >>> „Reset”

MOTOROLA

Aby sprawdzić wersję systemu wybierz „Ustawienia” >>> „System” >>> „Informacje o telefonie” >>> „Wersja Androida” lub „Ustawienia” >>> „Informacje o telefonie” >>> „Wersja systemu Android”. 

ANDROID 7.1

„Ustawienia” >>> „Więcej” >>> „Sieci komórkowe” >>> „Punkty dostępu” >>> „…” >>> „Resetuj ustawienia”. 

ANDROID 8.0/9.0

„Ustawienia” >>> „Sieć i internet” >>> „Sieć komórkowa” >>> „Punkty dostępu” >>> „…” >>> „Resetuj ustawienia/Przywróć wartości domyślne”. 

ANDROID 10.0

„Ustawienia” >>> „Sieć i internet” >>> „Sieć komórkowa” >>> „Nazwy punktów dostępu” >>> „…” >>> „Resetuj ustawienia”.  

MyPHONE

Sprawdzenie wersji systemu: „Ustawienia” >>> „System” >>> „Informacje o telefonie” >>> „Wersja Androida”.

ANDROID 9.0/10.0

„Ustawienia” >>> „Sieć i internet” >>> „Sieć komórkowa” >>> „Punkty dostępu/Nazwy punktów dostępu” >>> „..” >>> „Resetuj ustawienia”.

NOKIA

Aby sprawdzić wersję systemu wybierz „Ustawienia” >>> „System” >>> „Informacje o telefonie” >>> „Wersja systemu Android”. 

ANDROID 9.0/10.0

„Ustawienia” >>> „Sieć i internet” >>> „Sieć komórkowa” >>> „Punkty dostępowe/Nazwy punktów dostępu” >>> „…” >>> „Resetuj ustawienia”. 

OPPO

Aby sprawdzić wersję systemu wejdź w „Ustawienia” >>> „Informacje o telefonie” >>> „Wersja systemu Android”.

ANDROID 8.1/9.0

„Ustawienia” >>> „Podwójna karta SIM i sieć komórkowa” >>> „SIM1” >>> „Nazwa punktu dostępu” >>> „Resetuj”.

ANDROID 10.0

„Ustawienia” >>> „Karta SIM i komórkowa transmisja danych” >>> „SIM1” >>> „Nazwa punktu dostępu” >>> naciśnij „Menu” a następnie „Resetuj punkty dostępu”.

ORANGE

Aby sprawdzić wersję systemu Android na telefonie wejdź w:

„Ustawienia” >> „System”  >> „Informacje  o telefonie” >> „Wersja Androida”.

ANDROID 9.0

„Ustawienia” >>> „Sieć i internet” >>> „Sieć komórkowa” >>> „Punkty dostępu” >>> naciśnij ustawienia (3 kropki) a następnie „Resetuj ustawienia”. 

SAMSUNG

Aby sprawdzić wersję systemu Android na telefonie wejdź w:

  • Ustawienia >> Telefon – informacje/Informacje o urządzeniu >> Informacje o oprogramowaniu >> Wersja systemu Android

ANDROID 4.3/4.4.4/5.0.2/5.1.1

„Ustawienia” >>> „Więcej sieci” >>> „Sieci komórkowe” >>> „Nazwy punktów dostępu” >>> naciśnij prawy klawisz funkcyjny (lub ikonę „…”) i wybierz „Przywróć domyślne”. 

ANDROID 6.0.1/7.0/8.0/9.0/10.0/11.0

„Ustawienia” >>> „Połączenia” >>> „Sieci komórkowe” >>> „Nazwy punktów dostępu” >>> „…” >>> „Przywróć domyślne” >>> potwierdź wybierając „Wyzeruj”. 

SONY

Aby sprawdzić wersję systemu Android na telefonie wejdź w:

  • Ustawienia >> System >> Informacje o telefonie >> Wersja systemu Android lub
  • Ustawienia >> Informacje o telefonie >> Wersja systemu Android

ANDROID 6.0/7.1

„Ustawienia” >>> „Więcej” >>> „Sieci komórkowe” >>> „Nazwy punktów dostępu” >>> „…” >>> „Przywróć wartości domyślne”

ANDROID 8.0

„Ustawienia” >>> „Więcej” >>> „Sieci komórkowe” >>> „Punkty dostępu” >>> „…” >>> „Resetuj ustawienia”. 

ANDROID 9.0

„Ustawienia” >>> „Sieć i internet” >>> „Sieć komórkowa” >>> „Punkty dostępu” >>> „…” >>> „Resetuj ustawienia”. 

ANDROID 10.0/11.0

„Ustawienia” >>> „Sieć i internet” >>> „Sieć komórkowa” >>> „Zaawansowane” >>> „Punkty dostępu” >>> „…” >>> „Resetuj ustawienia”.

XIAOMI

Sprawdzenie wersji Androida: „Ustawienia” >>> „O telefonie” >>> „Wersja Android”.

ANDROID 9.0/10.0

„Ustawienia” >>> „Karty SIM i sieci komórkowe” >>> „Orange” >>> „Punkty dostępu” >>> „Resetuj”.

TELEFONY KLASYCZNE 

W przypadku telefonów klasycznych sytuacja jest trochę bardziej skomplikowana. Ustawienia trzeba wprowadzić ręcznie a nazewnictwo może się różnić w zależności od producenta urządzenia. 

Podstawowe parametry konfiguracyjne dla internetu w sieci Orange są takie jak poniżej:

  • Nazwa konfiguracji: Internet
  • Nośnik danych: GPRS
  • APN (punkt dostępu): internet
  • Nazwa użytkownika: internet
  • Hasło: internet
  • Uwierzytelnianie: normalne
  • Adres IP telefonu: Automatyczny
  • Podstawowy serwer DNS: 194.204.159.1
  • Dodatkowy serwer DNS: 194.204.152.34
  • Dla połączenia Internet GPRS nie należy ustawiać bramki IP, adresu serwera Proxy oraz numerów ich portów (pola te należy zostawić niewypełnione).

KONFIGURACJA MMS-ÓW W SIECI ORANGE

Domyślna konfiguracja MMS-ów dla telefonów klasycznych

  • Nazwa konfiguracji: MMS Orange
  • APN (punkt dostępu): mms
  • Nazwa użytkownika: mms
  • Hasło: mms
  • Nośnik danych: GPRS
  • Uwierzytelnianie: normalne
  • Pobieranie: automatyczne
  • Serwer (strona główna): http://mms.orange.pl
  • Adres bramki IP: 192.168.6.104
  • Port IP: 9201

W przypadku telefonów obsługujących protokół TCP/IP (wymagających podania adresu serwera Proxy i numeru portu Proxy) zamiast ustawień Adresu bramki IP i Portu IP zastosuj następujące parametry:

  • Adres serwera Proxy: 192.168.6.104
  • Port Proxy: 8080

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie producenta https://www.orange.pl/omnibook/konfiguracja-internetu-mms-sms-w-telefonie

Zdjęcie autorstwa Cristian Dina z Pexels

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments